Cumartesi, Mart 10

Canım Annem, İyi ki Doğdun...

Bugün annemin doğum günü. Benim bir tanecik annem 10 mart günü dünyaya gözlerini açmış... Aslında nüfus kayıtlarına göre doğumgünü eylülde ama eskiden bebekleri nüfusa tam gününde kaydetmek yokmuş doğru dürüst biliyorsunuz ki.. Biz de bu nedenle annemin doğumgününü yılda iki kez kutluyoruz. Ama sanmayın ki iki kez pasta veya hediye alır annem. Her seferinde ya unuturum ya da hediyemi almayı unutup bir diğerine alırım diye teskin ederim kendimi. :)) Bu sefer bize geleceği için fırsat bu fırsat hemen ona bir pasta hazırladım. Ben bu satırları yazarken onlar babamla buraya gelmek üzere yoldalar. İnşallah beğenir. Canım annem iyi ki doğurmuş anneannem seni de benim annem olmuşsun. Seni çok seviyorum...

Gelelim yapılışına...
Bu pastamın pandispanyası, kreması ve içeriği tamamen yıldız çiçekli pastam ile aynı. Pandispanyayı ve şeker hamurumu dün geceden hazırladım, renklendirmediğim biraz hamurla güllerimi hazırladım. Biraz sarı ve mavi gıda boyası ile yoğurup yeşil renk verdiğim hamurumla yapraklarımı kestim. Hepsini kağıt havlu üzerinde kuruttum.

Kremamı ve diğer aşamaları bu sabah yaptım. Şeker hamurumu biraz mavi ve kırmızı gıda boyası ile mor rengi tutturana kadar yoğurdum. Üç kata ayırarak hazırladığım pastamı kapladım. Süsleme aşamalarını resimlerden görebilirsiniz.






22 yorum:

Adsız dedi ki...

Esracım Merhaba,

Valla diyecek bişey bulamıyorum. Her zamanki gibi pastan süper görünüyor. Ellerine sağlık. Keşke aynı şehirde olsaydık seninle ne güzel çalışmalar yapardık

pecete dedi ki...

Esra, annen iyi ki doğmuş ve seni doğurmuş. Tabi babana da teşekkür etmek lazım. pastan güzel, sen güzel... Ellerine sağlık. Nice doğumgünlerine...Sevgiler

Adsız dedi ki...

Esra anneciğinin doğum günü kutlu olsun, nice doğumgünlerini kutlarsınız inşallah. Pastan oldukça güzel olmuş, ellerine sağlık. Sevgilerimle....

Adsız dedi ki...

merhaba
canım anneciğinin doğum günü kutlu olsun
allah sizi ömür boyu ayırmasın
pasta her zaman ki gibi harika takipcinim

http://buyuleyenmutfakkokusu.blogcu.com/

Aybike Ceylan dedi ki...

Esra'cim,
Bence blogunuzun ismini degistirmeniz lazim, cunku bu yapilanlar hic de acemi isi degil. Ellerinize saglik, ve nice mutlu yaillara anneniz icin.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Esra'cığım; bende annen kıymetli arkadaşım müzeher'in yaş gününü kutluyorum.Annen için yaptığın pasta'da çok güzel.ellerine sağlık.11 Mart ta benim 29.evlenme yıldönümüm benide unutmaaaaa hoşçakal.torunumuzuda benim için öp.Gürsel ablan

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Hafizecim keşke diyorum ben de, keşke! Grafik pastan muhteşem canım bu arada ;)

Ayşem yine beni yalnız bırakmadın,güzel tariflerinin devamını bekliyorum bloguna gelip gidip bakıyorum hep..

Ufuk teşekkürler canım bu arada tartının nefis ve iştah açıcı göründüğünü söylemem lazım, eline sağlık..

Sevgili adaşım, sağol güzel sözlerin için Allah hiçbirinizi annesinden ve babasından ayırmasın..

Aybikecim ne kadar incesin, tüm tariflerime o güzel sözlerini yazıyorsun ama ben hala iddialıyım acemiyim :))) Olay sadece görüntüde, hala tariflerimde bir gelişme yok :(

Canımmm Gürsel Teyzemm, çok mutlu oldum yorumunu görünce, keşke önceden haberim olsaydı bir başka özel gününe söz yapacağım..

Sevgilerimle,
Esra

Adsız dedi ki...

pastanız çpk güzel olmuş.annenize mutlu yıllar dilerim.pastada gülleri birşeyin üzerine mi oturtup yerleştirdiniz?
yeşim

Adsız dedi ki...

Esracım merhaba
bloğuma uğrayıp son yazdığımı okursan sevinirim.
öptüm

Adsız dedi ki...

Anneciğinin doğum günü kutlu olsun Esra... Pastan çok güzel olmuş, anneler her şeyin en güzelini hak ediyorlar bence :)

Adsız dedi ki...

Annenizin doğum günü kutlu olsun,pasta süper olmuş,ellerinize kollarınıza sağlık...
sevgilerle...
www.denizesintisi.com

Adsız dedi ki...

esra merhaba ;
annenin doğum günü kutlu olsun,seninde ellerine sağlık çok şık olmuş pastan eminim annende çok beğenmiştir.

Adsız dedi ki...

esracığım öncelikle annenin doğum günü kutlu ıolsun..nice yıllara...pastalara bayıldım...ellerine sağlık....

http://leziz.blogcu.com

Adsız dedi ki...

Esracım merhaba, annenin doğum günü kutlu olsun. Nice sağlıklı uzun ömürlü yıllar diliyorum.
Pasta çok güzel olmuş ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Annenize nice senelere.. Benim annemin de dogum günü 30 mart ama benden cok uzaklarda.. :( Iyi ki varlar.. :)

Pastalariniza hayretle bakiyorum, harikalar yaratiyorsunuz.. Merak ettigim birsey var, seker hamuru kapli pastanin üzeri sert mi oluyor yoksa yumusak mi.. Yani seker hamuru kuruyunca tadi nasil oluyor, kitir mi? Saheser gibi valla.. Elinize saglik..

Elif GCAGLAR

Nukhet dedi ki...

Esracım

Gene cok sık bır pasta yapmıssınç En cokta su orgu ısıne bayıldımç Ellerıne saglıkç Annecigine de sizinle beraber nice mutlu yıllar

Adsız dedi ki...

Esracım pastana yorumları sitedende yapmıştım resimlerini şimdi görüyorum harika resimlemişsin adım adım. E tabi pasta yaparken yanında birisi oldumu çok daha güzel oluyor resimlemek değilmi. Tekrar ellerine sağlık.

kamiş dedi ki...

Esracım, annene daha nice mutlu yıllar beraber , sevgiyle :) Pastan da annene çok uygun olmuş bence. Her ne kadar tanımasam da herhalde annen de pastası gibi, alımlı, şık ve kendine has bir yapıya sahip herhalde :))

Adsız dedi ki...

merhaba,

ne hoş bir pasta bu böyle... Annenizin doğumgünü kutlu mutlu olsun...

Ellerinize sağlık...

SImsıcak sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Esra annenin gecmis dogum gunu kutlu olsun :) Pastan gercekten cok guzel olmus ellerine saglik :)
Annen icin cok guzel bir hediye olmus bu :)
Sevgiler...

Esra (Acemi Şef- Dikiş Keyfi) dedi ki...

Sevgili Yeşim, teşekkür ederim, gülleri bir miktar hamurun üzerine oturtmaya çalıştım.

Esracım okudum canım, en kısa zamanda cevaplayacağım, çok yoğun günler geçiriyorum bu aralar. Teşekkür ederim tekrardan. :)

Nurtencim sağol canım, doğru diyorsun. :)

Ebru teşekkür ederim. :)

Sevgili Seda çok teşekkür ederim uğradığın için. :)

Leziz blogu olan arkadaşım(adını bilemiyorum blogun da açılmadı canım malesef :(, teşekkür ederim gelip yorum yaptığın için. :)

Nazifecim teşekkür ederim. :)Yemeklerini takipteyim her ne kadar sık uğrayamasamda.

Elif çok teşekkür ederim sözlerine, şeker hamuru yumuşak oluyor tabii altında pasta olan yerleri, diğer süslemeler kıtır oluyor. :) Bu arada annenin de doğum günü kutlu olsun.

Nükhetcim çok teşekkür ederim .:)

Seldacım sağol canım kızkardeşim bendeydi sağolsun o çekti yoksa tek başına gerçekten zor oluyor resimlemek.. :)

Kamilecim çok incesin, annem bu sözlerine ne kadar bayıldı anlatamam :)

Zerrin çok çok teşekkür ederim bu sıcak içten yorumun için. :)
Nilgün çok mutlu oldum yorumunu görünce, sevgiler. :)

Arkadaşlar hepinize çok teşekkür ederim annem için söylediğiniz bütün güzel sözlere, çok mutlu oldum. Herhalde annemin doğum günü hiç bu kadar çok kişi tarafından kutlanmamıştır.
Sevgilerimle,
Esra

Adsız dedi ki...

.
bütün pastalariniz birbirinden güzel... cok genis bir hayal gücünüz var...
ellerinize ve emeginize saglik... burdan bakarak bi cok pasta yapacagima ve bi cok sey ögrenicegime eminim...
tesekkürler...

www.mutfakkapisi.blogcu.com